L 9 Forslag til lov om ændring af lov om luftfart og om ophævelse af lov om forlængelse af Danmarks deltagelse i det skandinaviske luftfartssamarbejde.

(Ændring af safetyafgiften og erstatningsansvarsgrænser, præcisering af bestemmelser vedrørende EU-/EØS-statsborgeres og EU-/EØS-selskabers registrering af luftfartøjer i Danmark m.v.).

Af: Transportminister Thomas Danielsen (V)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2024-25
Status: 1. beh./Henvist til udvalg

Spørgsmål

11 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 9 - spørgsmål 1 Spm. om Trafikstyrelsens egne initiativer for at nedbringe udgifter i perioden, hvor underskuddet i safetyafgiftsordningen er blevet oparbejdet
Svar på TRU L 9 spm. 1 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 2 Spm. om bistand til et ændringsforslag om en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi og det fastsatte niveau for safetyafgiften, så det sikres, at afgiften sænkes, når balancen i styrelsens økonomi er genoprettet
Svar på TRU L 9 spm. 2 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 3 Spm., om en safetyafgift, der løbende fluktuerer og derved skaber usikre rammevilkår, er hensigtsmæssig for en konkurrenceudsat branche
Svar på TRU L 9 spm. 3 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 4 Spm., om tidspunktet for stigningen i safetyafgiften er hensigtsmæssigt
Svar på TRU L 9 spm. 4 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 5 Spm. om branchens egne bekymringer for konsekvenserne af endnu en afgift, der skaber udfordrende konkurrencevilkår
Svar på TRU L 9 spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 6 Spm., om safetyafgiftsordningen sikrer en retfærdig omkostningsfordeling, når passagerselskabernes bidrag krydssubsidierer kontrol- og tilsynsomkostninger for sektorer, der ikke er direkte gebyrbelagte
Svar på TRU L 9 spm. 6 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 7 Spm. om, hvorfor ordningen kun gælder passagerfly med over ti sæder
Svar på TRU L 9 spm. 7 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 8 Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed privatfly med under 10 sæder også omfattes af safety-afgiftsordningen
Svar på TRU L 9 spm. 8 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 9 Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed der stilles krav om inden udgangen af 2026 at gennemføre en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi i relation til safetyafgiftsordningen
Svar på TRU L9 spørgsmål 9 (pdf-version)
Html-version
Bilag til svar på TRU L9 spm. 9 - Ændringsforslag til L9 (Midtvejsevaluering af safetyafgiftsordning) (pdf-version)
Html-version
Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 10 Spm. om ministeren, i forlængelse af svaret på spørgsmål nr. 9 til L 9 vil oplyse, hvorvidt ministeren kan garantere, at safety-afgiften nedsættes tidligere, end hvad lovforslaget lægger op til, såfremt antallet af passagerer fortsætter med at stige de kommende år frem mod 2028
Svar på TRU L 9 spm. 10 (pdf-version)
Html-version
Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
L 9 - spørgsmål 11 Spm. om ministeren, på baggrund af svaret på spørgsmål nr. 9 til L 9 vil uddybe, hvor hyppigt safety-afgiften bliver evalueret, når ministeren i sit svar nævner, at ”afgiften allerede evalueres løbende”
Svar på TRU L 9 spm. 11 (pdf-version)
Html-version
Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
11 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200