L 107 - spørgsmål 1
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 26/11-24 fra Dansk PersonTransport, 3F Transport, DI Transport og Dansk Erhverv Transport vedr. definitionen af erhvervsmæssig buskørsel
|
L 107 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at ændringen af buslovens definition af erhvervsmæssig buskørsel ikke fører til lukning af lokale busselskaber og tab af arbejdspladser, især i landdistrikterne
|
L 107 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorfor regeringen udvider ikke blot den eksisterende undtagelse for plejehjem i busloven, hvis målet er at give plejehjem bedre muligheder for at transportere pårørende sammen med beboerne
|
L 107 - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvordan ministeren forholder sig til, at hele branchen – herunder Dansk PersonTransport, 3F, DI og Dansk Erhverv – har udtrykt massiv modstand mod forslaget
|
L 107 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvordan ministeren kan forsvare, at et forslag, der risikerer at ramme landdistrikterne særligt hårdt, fremmes uden en grundig konsekvensanalyse
|
L 107 - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvordan ministeren vil håndtere Rigspolitiets kritik af, at lovforslaget svækker mulighederne for kontrol og dermed sikkerheden i busbranchen
|
L 107 - spørgsmål 7
|
Spm. om, hvordan ministeren vil forhindre social dumping i busbranchen som følge af liberaliseringen og sikre fair konkurrencevilkår for de professionelle vognmænd
|
L 107 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at transport udført uden for det regulerede marked bliver korrekt beskattet, og at der er tilstrækkelig kontrol med disse aktiviteter
|
L 107 - spørgsmål 9
|
Spm. om ministeren vil fremlægge en detaljeret konsekvensanalyse af forslaget, herunder økonomiske, sociale og miljømæssige aspekter, før Folketinget træffer en beslutning
|
L 107 - spørgsmål 10
|
Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at virksomheder og organisationer, der i god tro antager, at de fremover kan operere uden tilladelse, undgår at blive pålagt store bøder, når det viser sig, at de burde have haft tilladelse
|
L 107 - spørgsmål 11
|
Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed definitionen af erhvervsmæssig buskørsel fastholdes, som den er i dag i gældende lov, hvormed blot et af de tre kriterier udløser krav om erhvervstilladelse
|
L 107 - spørgsmål 12
|
Spm. om ministeren vil oversende det omtalte høringssvar fra Rigspolitiet med advarsler mod lovforslaget til Folketingets orientering, jf. Artiklen ”Transportministeriet undlod at oplyse Folketinget om Rigspolitiets advarsler mod omstridt lovforslag” bragt af Altinget.dk den 29. november 2024
|