L 170 - spørgsmål 1
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 21/4-20 fra DTL - Danske Vognmænd om fremrykning af frister, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 2
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 22/4-20 fra Dansk Erhverv om fremrykning af frister, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 3
|
Spm., om politiet kan tilgå data om færden i miljøzoner til andre formål som f.eks. at opklare en forbrydelse, som i sig selv ikke har noget med miljøzonen at gøre, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 4
|
Spm., om lastbil- og busbranchen indirekte kan blive givet et uhensigtsmæssigt incitament til at eftermontere et partikelfilter for at kunne køre i visse miljøzoner frem for at investere i nyt, mere miljøvenligt materiel, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 5
|
Spm., om det er korrekt, at lastbil- og busbranchen ikke kan få deres køretøjer forsikret, hvis der sker eftermontering af partikelfiltre, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 6
|
Spm. om bekræftelse af, at Datatilsynets bemærkninger er blevet imødekommet som ønsket, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 7
|
Spm. om de bagvedliggende beregninger for de miljømæssige og økonomiske konsekvenser af den foreslåede fremrykning af ikrafttrædelsesdatoen af trinkrav 2, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 8
|
Spm. om hjælp til de berørte bus- og lastbilvirksomheder, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvornår det bliver muligt for alle kommuner at indføre miljøzoner i bymæssige områder og ikke kun i de fem største byer, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 10
|
Spm. om indsats mod luftforurening med konkrete nationale målsætninger, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 11
|
Spm. om teknisk bistand til ændringsforslag, der sletter den foreslåede fremrykning af ikrafttrædelsesdatoen den 1. juli 2022 af trinkrav 2 med 6 måneder for dieseldrevne lastbiler og busser, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 12
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 29/4-20 fra DI Transport om stramning af trin 2, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 13
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 23/3-20 fra DTL - Danske Vognmænd om udsættelse af ikrafttræden af skærpede krav til køretøjer i miljøzoner og forhold for specialkøretøjer, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 14
|
Spm. om kommentar til henvendelse af 1/5-20 fra Dansk Person Transport om fremrykning af frister, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 15
|
Spm. om slettefrister, når der skal foretages manuel behandling, og når det handler om udenlandske køretøjer, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 16
|
Spm. om slettefrister, hvor billeder skal bruges i dokumentationsøjemed ved bødeforlæg og eventuel retssag, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 17
|
Spm. om sikring af, at billeder af nummerplader ikke gemmes, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 18
|
Spm., om den lempelse, der indføres for 900 køretøjer, alene omfatter køretøjer, som reelt opfylder miljøkravene, eller om der i de 900 køretøjer også indgår forurenende køretøjer, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 19
|
Spm. om lovændringens dispensationsmuligheder og eksempler på, under hvilke forhold dispensationer forventes at kunne gives, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 20
|
Spm. om bekræftelse af, at Lovkvalitetsvejledningens krav til regler om administrative bødeforelæg vil blive opfyldt, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 21
|
Spørgsmål tilbagetaget
|
L 170 - spørgsmål 22
|
Spm. om, hvornår data og billeder, som skal bruges til bødeforelæg eller til en retssag, skal slettes igen, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 23
|
Spm. om, hvad omfanget af dispensationsberettigede køretøjer forventes at være som følge af en fremrykning, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 24
|
Spm. om, hvordan Miljøstyrelsen vurderer dispensationsansøgninger, til miljøministeren
|
L 170 - spørgsmål 25
|
Spm. om, hvilke omkostninger ved montering af filtre som er indbefattet af Miljøstyrelsens dispensationskriterier, til miljøministeren
|