L 39 - spørgsmål 1
|
Spm. om ministerens redegørelse for den sundhedsfaglige og erhvervsøkonomiske dokumentation for alene at indføre miljøzoner i fem kommuner, som det udtrykkes i et citat i høringsnotatet, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvorfor der skal gå 14 måneder fra offentliggørelsen af den kommunale afgørelse om miljøzoner til etableringen træder i kraft, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorfor regeringen ikke stiller krav om eftermontering af SCR-katalysatorer på Euro 3 norms køretøjer henset til, at prisen for en NOx-reducerende katalysator med partikelfilter udgør ca. 85.000 kr., til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvorfor miljøzoner ikke anvendes som middel til at overholde grænseværdierne for NO2, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvilken dokumentation ministeren har for citat i høringsnotatet om, at eftermontering af SCR-katalysatorer på ældre køretøjer er en kompliceret proces, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvilke konsekvenser oplysningerne i en WHO-rapport ”Health Aspects of Air Pollution” om, at luftforureningen med NO2 fører til en stigning i bl.a. dødsfald og hospitalsindlæggelser m.v., vil få for ministerens planer om at reducere NO2 - koncentrationen i de tætbefolkede områder i Danmark, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 7
|
Spm. om ministerens kommentarer til tre artikler fra Berlingske Tidende fra den 28. september 2006, den 1. oktober 2006 og den 14. oktober 2006 om luftforurening og luftrensning, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvorfor regeringen støtter Kommissionens forslag om udsættelse af ikrafttrædelsesåret for reduktion af NO2 fra 2010 til 2015, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvor lang tid det efter ministerens opfattelse vil tage at få en principgodkendelse af NOx-reducerende katalysatorer, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 10
|
Spm., hvor ministen bedes redegøre for hollandske planer om udbredelsen af NOx-reducerende katalysatorer gennem tilskud, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 11
|
Spm. om, hvorvidt ministeren er enig i, at Danmark vil kunne opnå et samfundsøkonomisk årligt overskud på 222 mio. kr., hvis udstødningsgasserne fra tunge køretøjer renses for NO2, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 12
|
Spm., hvor ministeren bedes kommentere artikel fra Transportmagasinet nr. 16/4, 17. september 2006 om SCR-katalysatorer, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 13
|
Spm. om, hvorfor der ikke i lovforslaget stilles krav om SCR-.katalysatorer til tunge køretøjer, når dette tiltag kan fjerne ca. halvdelen af de 7.000 tons kvælstofoxider, som Danmark skal reducere sin NOx- emission med inden 2010, jf. EU’s NEC-direktiv (2001/81/EF), til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 14
|
Spm. om, hvorvidt ministeren vil fastsætte en dato for, hvornår varebiler skal have monteret et partikelfilter, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 15
|
Spm. om, hvorvidt ministeren vil fastsætte en dato for, hvornår taxaerne skal have monteret et partikelfilter, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 16
|
Spm. om, hvorvidt ministeren er enig i, at vognmændene kan viderefakturere deres omkostninger til partikelfiltre og SCR-katalysatorer til kunderne, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 17
|
Spm., hvor ministeren bedes kommentere en redegørelse fra advokatfirmaet Jon Palle Buhl om ekspropriation ved etablering af miljøzoner, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 18
|
Spm. hvor ministeren bedes kommentere artikler og foredrag af Andreas Mayer om tunge køretøjer, der overholder Euro 4 og Euro 5 kravene, og samtidig udleder høje værdier af ultrafine partikler, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 19
|
Spm. om, hvilken dokumentation der ligger til grund for oplysning i høringsnotatet om at målinger af partikeludslippet fra Euro 4 og Euro 5 viser, at disse køretøjer udsender mellem 80 og 90 pct. færre partikler end Euro 3, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 20
|
Spm. om, hvorvidt ministeren er enig i, at både Euro 4 og Euro 5 kravet alene er defineret som partikelmasse, hvilket ikke udtrykker mængden af ultrafine partikler, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 21
|
Spm. om, hvorvidt regeringen er villig til at revurdere sin hidtidige holdning om, at støtte på mere end 30 pct. ville stride mod EU’s statsstøtteregler set i lyset af Hollands indførelse af 75-100 pct. støtte til eftermontering af partikelfiltre, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 22
|
Spm. om, hvorvidt ministeren sammen med MPU vil arrangere en høring om indførelse af SCR-katalysatorer og eventuelle barrierer for en beslutning samtidig med partikelfiltre, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 23
|
Spm. om, hvorvidt ministeren sammen med MPU vil arrangere en høring om ultrafine partikler sammenholdt med Euro 4 og Euro 5-normerne, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 24
|
Spm. om hvorfor store byområder som Trekantsområdet Danmark med ca. 340.000 indbyggere efter kommunalreformen ikke skal have mulighed for at etablere en miljøzone, til miljøministeren
|
L 39 - spørgsmål 25
|
Spm. om der er foretaget beregninger af effekten af indførelse af en miljøzone i Trekantsområdet (Fredericia, Kolding og Vejle), til miljøministeren
|