L 39 Forslag til lov om ændring af lov om miljøbeskyttelse.

(Partikelfiltre på køretøjer i kommunalt fastlagte miljøzoner m.v.).

Af: Miljøminister Connie Hedegaard (KF)
Udvalg: Miljø- og Planlægningsudvalget
Samling: 2006-07
Status: Stadfæstet

Spørgsmål

78 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 39 - spørgsmål 1 Spm. om ministerens redegørelse for den sundhedsfaglige og erhvervsøkonomiske dokumentation for alene at indføre miljøzoner i fem kommuner, som det udtrykkes i et citat i høringsnotatet, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 2 Spm. om, hvorfor der skal gå 14 måneder fra offentliggørelsen af den kommunale afgørelse om miljøzoner til etableringen træder i kraft, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 3 Spm. om, hvorfor regeringen ikke stiller krav om eftermontering af SCR-katalysatorer på Euro 3 norms køretøjer henset til, at prisen for en NOx-reducerende katalysator med partikelfilter udgør ca. 85.000 kr., til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 4 Spm. om, hvorfor miljøzoner ikke anvendes som middel til at overholde grænseværdierne for NO2, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 5 Spm. om, hvilken dokumentation ministeren har for citat i høringsnotatet om, at eftermontering af SCR-katalysatorer på ældre køretøjer er en kompliceret proces, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 6 Spm. om, hvilke konsekvenser oplysningerne i en WHO-rapport ”Health Aspects of Air Pollution” om, at luftforureningen med NO2 fører til en stigning i bl.a. dødsfald og hospitalsindlæggelser m.v., vil få for ministerens planer om at reducere NO2 - koncentrationen i de tætbefolkede områder i Danmark, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 7 Spm. om ministerens kommentarer til tre artikler fra Berlingske Tidende fra den 28. september 2006, den 1. oktober 2006 og den 14. oktober 2006 om luftforurening og luftrensning, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 8 Spm. om, hvorfor regeringen støtter Kommissionens forslag om udsættelse af ikrafttrædelsesåret for reduktion af NO2 fra 2010 til 2015, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 9 Spm. om, hvor lang tid det efter ministerens opfattelse vil tage at få en principgodkendelse af NOx-reducerende katalysatorer, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 10 Spm., hvor ministen bedes redegøre for hollandske planer om udbredelsen af NOx-reducerende katalysatorer gennem tilskud, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 11 Spm. om, hvorvidt ministeren er enig i, at Danmark vil kunne opnå et samfundsøkonomisk årligt overskud på 222 mio. kr., hvis udstødningsgasserne fra tunge køretøjer renses for NO2, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 12 Spm., hvor ministeren bedes kommentere artikel fra Transportmagasinet nr. 16/4, 17. september 2006 om SCR-katalysatorer, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 13 Spm. om, hvorfor der ikke i lovforslaget stilles krav om SCR-.katalysatorer til tunge køretøjer, når dette tiltag kan fjerne ca. halvdelen af de 7.000 tons kvælstofoxider, som Danmark skal reducere sin NOx- emission med inden 2010, jf. EU’s NEC-direktiv (2001/81/EF), til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 14 Spm. om, hvorvidt ministeren vil fastsætte en dato for, hvornår varebiler skal have monteret et partikelfilter, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 15 Spm. om, hvorvidt ministeren vil fastsætte en dato for, hvornår taxaerne skal have monteret et partikelfilter, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 16 Spm. om, hvorvidt ministeren er enig i, at vognmændene kan viderefakturere deres omkostninger til partikelfiltre og SCR-katalysatorer til kunderne, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 17 Spm., hvor ministeren bedes kommentere en redegørelse fra advokatfirmaet Jon Palle Buhl om ekspropriation ved etablering af miljøzoner, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 18 Spm. hvor ministeren bedes kommentere artikler og foredrag af Andreas Mayer om tunge køretøjer, der overholder Euro 4 og Euro 5 kravene, og samtidig udleder høje værdier af ultrafine partikler, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 19 Spm. om, hvilken dokumentation der ligger til grund for oplysning i høringsnotatet om at målinger af partikeludslippet fra Euro 4 og Euro 5 viser, at disse køretøjer udsender mellem 80 og 90 pct. færre partikler end Euro 3, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 20 Spm. om, hvorvidt ministeren er enig i, at både Euro 4 og Euro 5 kravet alene er defineret som partikelmasse, hvilket ikke udtrykker mængden af ultrafine partikler, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 21 Spm. om, hvorvidt regeringen er villig til at revurdere sin hidtidige holdning om, at støtte på mere end 30 pct. ville stride mod EU’s statsstøtteregler set i lyset af Hollands indførelse af 75-100 pct. støtte til eftermontering af partikelfiltre, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 22 Spm. om, hvorvidt ministeren sammen med MPU vil arrangere en høring om indførelse af SCR-katalysatorer og eventuelle barrierer for en beslutning samtidig med partikelfiltre, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 23 Spm. om, hvorvidt ministeren sammen med MPU vil arrangere en høring om ultrafine partikler sammenholdt med Euro 4 og Euro 5-normerne, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 24 Spm. om hvorfor store byområder som Trekantsområdet Danmark med ca. 340.000 indbyggere efter kommunalreformen ikke skal have mulighed for at etablere en miljøzone, til miljøministeren
L 39 - spørgsmål 25 Spm. om der er foretaget beregninger af effekten af indførelse af en miljøzone i Trekantsområdet (Fredericia, Kolding og Vejle), til miljøministeren
78 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200