Møde i Uddannelses- og Forskningsudvalget

Mødedato: 27-10-2020
Mødetidspunkt: 14.00
Sted: 1-133
2. UDGAVEBilagspræciseringer

1. Åbent samråd med uddannelses- og forskningsministeren om regeringens foreslåede besparelser på uddannelsesinstitutionernes markedsføringsbudgetter, jf. UFU alm. del - samrådsspm. A og B. Se tillige UFU alm. del - svar på spm. 189-201 og bilag 175 (folketingsåret 2019-20).


2. Eventuelt.


    1. Åbent samråd med uddannelses- og forskningsministeren om regeringens foreslåede besparelser på uddannelsesinstitutionernes markedsføringsbudgetter, jf. UFU alm. del - samrådsspm. A og B. Se tillige UFU alm. del - svar på spm. 189-201 og bilag 175 (folketingsåret 2019-20).

    Bilag:

    Samrådsspm. om, hvor mange penge uddannelsesinstitutionerne i dag anvender på markedsføringsudgifter, til uddannelses- og forskningsministeren
    Samrådsspm. om, hvor grænsen mellem markedsføring og oplysning af elever går, til uddannelses- og forskningsministeren
    Samrådsspm. om, hvor mange penge uddannelsesinstitutionerne i dag anvender på markedsføringsudgifter, til uddannelses- og forskningsministeren
    Samrådsspm. om, hvor grænsen mellem markedsføring og oplysning af elever går, til uddannelses- og forskningsministeren
    Talepapir fra åbent samråd den 29.09.2020 vedr. markedsføringsudgifter, fra uddannelses- og forskningsministeren
    UFU alm. del - svar på spm. 189 om, hvad der præcis forstås ved markedsføring, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 190 om, hvilke typer af markedsføring, som uddannelsesinstitutionerne fremadrettet ikke skal gøre brug af, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 191 om, hvor mange midler der præcist anvendes på reklamer udover biografreklamer og busreklamer i sektoren i dag, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 192, om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke kommer til at påvirke brobygning, information, oplysning og åben hus-arrangementer, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 193, om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at skabe en bedre kønsbalance på uddannelserne negativt, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 194, om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at sikre uddannelser i hele landet negativt, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 195, om eksempler på, hvad konkrete uddannelsesinstitutioner i udkantsdanmark som f.eks. Lemvig og Odsherred og professionsuddannelser/velfærdsuddannelser til f.eks. pædagog og sygeplejerske har brugt penge på i relation til markedsføring, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 196 om, hvad ministeren forstår ved markedsføring, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 197, om det er formålstjenstligt at anvende en grønthøstermetode til at spare på markedsføring, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 198, om der kan være behov for øget oplysning for at tiltrække studerende til uddannelser uden for de store byer, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 199, om at unge mennesker henter inspiration til uddannelse mange forskellige steder, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 200 om behovet for et øget antal sygeplejersker og pædagoger, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    UFU alm. del - svar på spm. 201 om de reklamer, som ministeren kalder ’glitrende annoncer i bussen eller i biografen’, fra uddannelses- og forskningsministeren
    Ny
    2. Eventuelt.