Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 281

Ligesom det er tilfældet med gymnasiereformen, var målet med folkeskolereformen at højne elevernes faglige niveau. Af side 6 i ministeriets publikation ”Læringsmålstyret undervisning i folkeskolen. Vejledning” (2014) fremgår det, at de nye Fælles Mål er ”formuleret på et taksonomisk niveau, der ligger over middel”. Vil ministeren i denne forbindelse redegøre for, hvilket grundlag der er for at hævde, at det taksonomiske niveau er hævet, når beregninger viser, at det taksonomiske niveau i Fælles Mål er faldet (jf. ”Bilagsmateriale – Uden mål og med” af Keld Skovmand, bilag D)? ”Bilagsmateriale – Uden mål og med” kan findes på følgende link: http://hansreitzel.dk/P%C3%A6dagogik/Uden-m%C3%A5l-og-med/~/media/1DFAC18754DF4F71A41C78DD7B057B1D.ashx.
Dato: 15-06-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 13-07-2016
Modtaget: 13-07-2016
Omdelt: 13-07-2016

BUU alm. del - svar på spm. 281 om at redegøre for, hvilket grundlag der er for at hævde, at det taksonomiske niveau er hævet, når beregninger viser, at det taksonomiske niveau i Fælles Mål er faldet, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på BUU spm 281_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-06-2016
Modtaget: 15-06-2016
Omdelt: 15-06-2016

Spm. om at redegøre for, hvilket grundlag der er for at hævde, at det taksonomiske niveau er hævet, når beregninger viser, at det taksonomiske niveau i Fælles Mål er faldet, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version