Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 282

Vil ministeren redegøre for, hvordan eleverne - via det foreskrevne arbejde med læringsmål - skal kunne tilegne sig de kundskaber, som er grundlæggende i folkeskolen ifølge dens formålsparagraf, og som står helt centralt i gymnasiereformen, når læringsmål forstås som ”mål for konkrete færdigheder”, som dog ikke skal være ”alt for detaljerede”, og det således ikke er konkrete kundskaber eller specifik viden, der er målsat, men ”generelle færdigheder”, som det fremgår af side 13 i den senest udsendte vejledning (”Læringsmål – Inspiration til arbejdet med læringsmål i undervisningen”, 2016)?
Dato: 15-06-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 13-07-2016
Modtaget: 13-07-2016
Omdelt: 13-07-2016

BUU alm. del - svar på spm. 282 om, hvordan eleverne - via det foreskrevne arbejde med læringsmål - skal kunne tilegne sig de kundskaber, som er grundlæggende i folkeskolen ifølge dens formålsparagraf, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på BUU spm 282_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-06-2016
Modtaget: 15-06-2016
Omdelt: 15-06-2016

Spm. om, hvordan eleverne - via det foreskrevne arbejde med læringsmål - skal kunne tilegne sig de kundskaber, som er grundlæggende i folkeskolen ifølge dens formålsparagraf, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version