Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 284

Vil ministeren redegøre for, hvilken evidens der ifølge John Hattie er for, at læringsmål - forstået som mål for enten konkrete eller generelle færdigheder - har en positiv effekt på elevernes læring, samt bekræfte, at læringsmål - ifølge Hattie – skal forstås som mål for begrebslig forståelse, der skal omfatte både overfladeforståelse og dybdeforståelse af specifik viden?
Dato: 15-06-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 13-07-2016
Modtaget: 13-07-2016
Omdelt: 13-07-2016

BUU alm. del - svar på spm. 284 om, hvilken evidens der ifølge John Hattie er for, at læringsmål - forstået som mål for enten konkrete eller generelle færdigheder - har en positiv effekt på elevernes læring, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på BUU spm 284_1 (pdf-version)
Html-version
Svar på BUU spm 240_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-06-2016
Modtaget: 15-06-2016
Omdelt: 15-06-2016

Spm. om, hvilken evidens der ifølge John Hattie er for, at læringsmål - forstået som mål for enten konkrete eller generelle færdigheder - har en positiv effekt på elevernes læring, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version