Børne- og Undervisningsudvalget
Til:
Dato:
Ministeren for børn, undervisning og ligestilling
15. juni 2016
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
BUU alm. del
Spørgsmål 282
Vil ministeren redegøre for, hvordan eleverne - via det foreskrevne arbejde
med læringsmål - skal kunne tilegne sig de kundskaber, som er grundlæggen-
de i folkeskolen ifølge dens formålsparagraf, og som står helt centralt i gym-
nasiereformen, når læringsmål forstås som ”mål for konkrete færdigheder”,
som dog ikke skal være ”alt for detaljerede”, og det således ikke er konkrete
kundskaber eller specifik viden, der er målsat, men ”generelle færdigheder”,
som det fremgår af side 13 i den senest udsendte vejledning (”Læringsmål –
Inspiration til arbejdet med læringsmål i undervisningen”, 2016)?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Merete Riisager (LA).
På udvalgets vegne
Pernille Rosenkrantz-Theil
formand
1/1