L 117 - spørgsmål 1
|
Spm. om, hvordan ministeriet på baggrund af en EU-dom, der retter sig mod en administrerende direktør i et rederierhverv i Holland – som mestendels opererer internationalt i modsætning til taxierhvervet, der hovedsageligt er nationalt forankret – kan drage den konsekvens, at også bopælskravet for daglige ledere og chauffører i taxierhvervet skal bortfalde, til transportministeren
|
L 117 - spørgsmål 2
|
Spm. om, på hvilken baggrund ministeren finder det hensigtsmæssigt at åbne for, at man som daglig leder og chauffør kan drive taxierhverv i Danmark bosiddende i eksempelvis Thailand eller Filippinerne, til transportministeren
|
L 117 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at taxilovens § 10 om lønniveau håndhæves, når chauffører ikke skal have bopæl i landet, til transportministeren
|
L 117 - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at frafaldet af bopælskravet til taxichauffører ikke fører til lignende sager i taxierhvervet som den såkaldte Padborgsag, til transportministeren
|
L 117 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvordan ministeren konkret vil sikre, at der kan føres tilsyn med, at selskabers virksomhed udøves i overensstemmelse med god skik i taxibranchen, som var formålet med bopælskravet i taxilovens §§ 3 og 5, når både ejerkreds, daglige ledere og chauffører kan have bopæl i udlandet, til transportministeren
|