L 117 Forslag til lov om ændring af taxiloven.

(Afskaffelse af bopælskrav i EU/EØS ved tilladelser til erhvervsmæssig persontransport og kørselskontorer, godkendelse af ansvarlige ledere og chaufførkort).

Af: Transportminister Benny Engelbrecht (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2020-21
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 1

Vil ministeren redegøre for, hvordan ministeriet på baggrund af en EU-dom, der retter sig mod en administrerende direktør i et rederierhverv i Holland – som mestendels opererer internationalt i modsætning til taxierhvervet, der hovedsageligt er nationalt forankret – kan drage den konsekvens, at også bopælskravet for daglige ledere og chauffører i taxierhvervet skal bortfalde?
Dato: 22-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: gods- og erhvervstransport
Dokumentdato: 14-01-2021
Modtaget: 14-01-2021
Omdelt: 14-01-2021

L 117 - svar på spm. 1 om, hvordan ministeriet på baggrund af en EU-dom, der retter sig mod en administrerende direktør i et rederierhverv i Holland – som mestendels opererer internationalt i modsætning til taxierhvervet, der hovedsageligt er nationalt forankret – kan drage den konsekvens, at også bopælskravet for daglige ledere og chauffører i taxierhvervet skal bortfalde, fra transportministeren

Svar på TRU L 117 spm. 1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 22-12-2020
Modtaget: 22-12-2020
Omdelt: 22-12-2020

Spm. om, hvordan ministeriet på baggrund af en EU-dom, der retter sig mod en administrerende direktør i et rederierhverv i Holland – som mestendels opererer internationalt i modsætning til taxierhvervet, der hovedsageligt er nationalt forankret – kan drage den konsekvens, at også bopælskravet for daglige ledere og chauffører i taxierhvervet skal bortfalde, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version