L 117 Forslag til lov om ændring af taxiloven.

(Afskaffelse af bopælskrav i EU/EØS ved tilladelser til erhvervsmæssig persontransport og kørselskontorer, godkendelse af ansvarlige ledere og chaufførkort).

Af: Transportminister Benny Engelbrecht (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2020-21
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 5

Vil ministeren uddybe, hvordan ministeren konkret vil sikre, at der kan føres tilsyn med, at selskabers virksomhed udøves i overensstemmelse med god skik i taxibranchen, som var formålet med bopælskravets i taxilovens §§ 3 og 5, når både ejerkreds, daglige ledere og chauffører kan have bopæl i udlandet? Og hvordan ser ministeren for sig, at Færdselsstyrelsen reelt vil kunne foretage den fornødne kontrol med taxiselskaber, hvis den daglige ledelse eksempelvis befinder sig i et tredjeland?
Dato: 22-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: gods- og erhvervstransport
Dokumentdato: 14-01-2021
Modtaget: 14-01-2021
Omdelt: 14-01-2021

L 117 - svar på spm. 5 om, hvordan ministeren konkret vil sikre, at der kan føres tilsyn med, at selskabers virksomhed udøves i overensstemmelse med god skik i taxibranchen, som var formålet med bopælskravet i taxilovens §§ 3 og 5, når både ejerkreds, daglige ledere og chauffører kan have bopæl i udlandet, fra transportministeren

Svar på TRU L 117 spm. 5 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 22-12-2020
Modtaget: 22-12-2020
Omdelt: 22-12-2020

Spm. om, hvordan ministeren konkret vil sikre, at der kan føres tilsyn med, at selskabers virksomhed udøves i overensstemmelse med god skik i taxibranchen, som var formålet med bopælskravet i taxilovens §§ 3 og 5, når både ejerkreds, daglige ledere og chauffører kan have bopæl i udlandet, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version