L 129 B - spørgsmål 1
|
Spm., om der er foretaget konkrete analyser af de økonomiske aspekter ved sammenlægning af Rejseplanen A/S og Rejsekort A/S til ét selskab, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 2
|
Spm., om der er foretaget konkrete økonomiske vurderinger af udgifterne ved udvikling og fremme af digitale mobilitetstjenester i det nye selskab Rejsekort & Rejseplan A/S, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorledes det sikres, at udgifterne til udvikling af digitale mobilitetsløsninger ikke risikerer at forringe kvaliteten af den kollektive trafik på kort sigt, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvilke krav der stilles helt konkret til de kommende fjernbusoperatører for at sikre passagerrettighederne på fjernbusser, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvordan ministeren vil sikre, at driften af fjernbusruterne sker på ordentlige løn- og arbejdsvilkår, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvorledes ministeren vil sikre en effektiv kontrol med overholdelse af vilkår for tilladelser til fjernbuskørsel, arbejdsmiljøregler m.v., til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 7
|
Spm. om, hvordan forenklingen af afstandskravet for fjernbuskørsel kommer til at påvirke passagergrundlaget for hvert af de regionale trafikselskaber, for DSB og for Arriva, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvordan forenklingen af afstandskravet for fjernbuskørsel vil påvirke økonomien hos hvert af de regionale trafikselskaber, for DSB og for Arriva, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 9
|
Spm., om nogle af de ruter, der i dag varetages af det offentlige, som konsekvens af forenklingen af afstandskravet for fjernbuskørsel vil blive nødsaget til at lukke, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 10
|
Spm., om fjernbusserne på sigt vil udkonkurrere den del af den kollektive trafik, der varetages af staten, kommuner eller regioner, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 11
|
Spm., om fjernbussernes priser permanent vil forblive lavere end priserne i den øvrige kollektive trafik, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 12
|
Spm. om, hvad lovforslagets konsekvenser er for partikelforurening og CO2-udledning, når bustransport til dels skal erstatte togtransport, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 13
|
Spm. om, hvilke passagerrettigheder der vil gælde for passagerer med fjernbus på rejser under 250 km, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 14
|
Spm., om det er fair og lige konkurrence, når private fjernbusoperatører ikke bliver pålagt at tilbyde de samme passagerrettigheder som ved brug af offentlig kollektiv transport, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 15
|
Spm. om, hvorledes krav til afgivelse af indberetninger om buskørslen konkret vil blive skærpet, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 16
|
Spm. om teknisk bistand til ændringsforslag om deling af lovforslaget i to dele, til transport-, bygnings- og boligministeren
|
L 129 B - spørgsmål 17
|
Spm. om kommentar til præsentationen fra Trafikselskaberne i Danmarks foretræde for udvalget den 7/2-19, til transport-, bygnings- og boligministeren
|