Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 283

Vil ministeren redegøre for, hvilken sammenhæng der er mellem gymnasiereformens mål om, at eleverne ”gennem et alsidigt arbejde med faget skal opnå en dybdeforståelse af fagets kernestof og et højt niveau af viden” (aftaleteksten ”Styrkede gymnasiale uddannelser”, s. 21) og læringsmålstænkningen i folkeskolen, der ikke vægter hverken dybdeforståelse, fagligt kernestof eller et højt niveau af viden, men derimod betoner generelle færdigheder?
Dato: 15-06-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 13-07-2016
Modtaget: 13-07-2016
Omdelt: 13-07-2016

BUU alm. del - svar på spm. 283 om, hvilken sammenhæng der er mellem gymnasiereformens mål om, at eleverne ”gennem et alsidigt arbejde med faget skal opnå en dybdeforståelse af fagets kernestof og et højt niveau af viden” og læringsmålstænkningen i folkeskolen, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på BUU spm 283_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 15-06-2016
Modtaget: 15-06-2016
Omdelt: 15-06-2016

Spm. om, hvilken sammenhæng der er mellem gymnasiereformens mål om, at eleverne ”gennem et alsidigt arbejde med faget skal opnå en dybdeforståelse af fagets kernestof og et højt niveau af viden” og læringsmålstænkningen i folkeskolen, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version