Kulturudvalget (KUU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 214

Henrik Søndergaard beskriver i rapporten om public service i dansk fjernsyn begrebet "selvkommercialisering", hvor public service-medier lægger sig tæt op ad de kommercielle konkurrenter og etablerer en programprofil, som kun kendere kan adskille fra kommercielt tv. Selvkommercialisering bygger på en programpolitik, hvis eneste formål er at fastholde seere. Offentligt fjernsyn vil på denne måde overflødiggøre sig selv, da de grundlæggende public service-funktioner vil blive sat over styr. En sådan udvikling vil finde sted, hvis public service-medier på den ene side mister seere og på den anden side får mulighed for at tilsidesætte de programpolitiske krav, der i dag stilles til dem. Stærke kommercielle kanaler vil befordre denne proces og svage politikere og løsagtig eller manglende kontrol med de offentlige mediers programudbud vil fuldende den. Ministeren bedes kommentere denne beskrivelse.
Dato: 19-06-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: medier

Endeligt svar

Dokumentdato: 15-10-2014
Modtaget: 15-10-2014
Omdelt: 15-10-2014

KUU alm. del - svar på spm. 214 om at kommentere Henrik Søndergaards beskrivelse af begrebet "selvkommercialisering" i rapporten om public service i dansk fjernsyn, fra kulturministeren

(20131) KUU alm. del - svar på spm. 214 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 02-07-2014
Modtaget: 02-07-2014
Omdelt: 02-07-2014

KUU alm. del - foreløbigt svar på spm. 214 om at kommentere Henrik Søndergaards beskrivelse af begrebet "selvkommercialisering" i rapporten om public service i dansk fjernsyn, fra kulturministeren

Foreløbigt svar på KUU spm. 214 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 19-06-2014
Modtaget: 19-06-2014
Omdelt: 19-06-2014

Spm. om at kommentere Henrik Søndergaards beskrivelse af begrebet "selvkommercialisering" i rapporten om public service i dansk fjernsyn, til kulturministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version