L 8 Forslag til lov om ændring af lov om den selvstændige offentlige virksomhed DSB og om DSB S-tog A/S samt fusionsskatteloven.

(Fremgangsmåde ved anskaffelse af rullende materiel, generel garantistillelse, bestyrelsessammensætning, mulighed for DSB, Naviair og Energinet.dk til at fusionere skattefrit med helejede datterselskaber, konsekvensændringer som følge af selskabsloven m.v.).

Af: Transportminister Henrik Dam Kristensen (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2012-13
Status: Stadfæstet

Spørgsmål

66 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 8 - spørgsmål 1 Spm. om der også er ekstern kompetence udover kvalitetsvurderingen til stede ved anskaffelse af nyt materiel, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 2 Spm. om den eksterne kvalitetsvurdering også vil omfatte selve screeningen af mulighederne for at indkøbe nyt elmateriel, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 3 Spm. om de kommende indkøb af 15 eltog kan dække hele behovet mellem København og Esbjerg/Sydjylland med eldrift, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 4 Spm. om, hvorfor det er nødvendigt at udvidede reglerne for statsgaranti, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 5 Spm. om lovforslagets bemærkninger til § 12, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 6 Spm. om mulighederne for den udvidede statsgaranti vil betyde, at DSB's gæld stiger yderligere, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 7 Spm. om de udvidede garantibestemmelser også vil gælde, når de nuværende kontrakter mellem Transportministeriet og hhv. DSB og DSB S-tog A/S udløber, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 8 Spm. om, hvornår en ophævelse af DSB S-tog A/S vil træde i kraft, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 9 Spm. om den nuværende kontrakt mellem DSB S-tog A/S og Transportministeriet, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 10 Spm. om der tilføres færre ressourcer til S-togsdriften i forhold til den indgåede kontrakt mellem DSB S-tog A/S og Transportministeriet, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 11 Spm. om udarbejdelsen af årsrapporter for DSB's datterselskaber, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 12 Spm. om, hvilke datterselskaber der fremover ikke vil udarbejdes årsrapporter for, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 13 Spm. om ministeren kan redegøre for, om offentligheden herunder Folketingets medlemmer i medfør af L8 har samme mulighed for indsigt i DSB´s økonomi, som tilfældet er i dag, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 14 Spm. om ministeren kan redegøre for, om DSB i medfør af L8 er forpligtet til i årsregnskabet at opgøre selvstændige resultater for DSB's engagementer uden for landets grænser, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 15 Spm. om ministeren kan redegøre for og fortolke ministerens forpligtelse til ifølge jernbaneloven at kunne udarbejde et regnskabsreglement for DSB, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 16 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvilke eksterne parter ministeren har i tankerne i forbindelse med ekstern vurdering i forbindelse med udbud m.v., til transportministeren
L 8 - spørgsmål 17 Spm. om ministeren kan oplyse, om ministeren har overvejet, at private operatører i markedet med kendskab til udbud i forbindelse med togmateriel kan inddrages i den eksterne vurdering i forbindelse med indkøb af togmateriel, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 18 Spm. om, hvordan ministeren mener, at inddragelsen af ekstern ekspertviden i forbindelse med indkøb af togmateriel harmonerer med ministerens ambition om, at danskerne ifølge ministeren skal være med til at vælge fremtidens tog, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 19 Spm. om, hvor stor en procentdel vægt mener ministeren skal tillægges ekspertviden, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 20 Spm. om ministeren kan redegøre for de kompetencer, som ministeriet besidder udi indkøb af togmateriel, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 21 Spm. om ministeren kan redegøre for, om L 8 under nogen omstændigheder stiller DSB eller dettes datterselskaber bedre end fusioner mellem private virksomheder, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 22 Spm. om ministeren kan redegøre forholdet mellem forventningen om, at eventuelle nye statsgarantier ikke udløses og behovet for at lånefinansiere DSB's drift, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 23 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvilke initiativer ministeren vil tage, såfremt DSB med udgangen af 2014 ikke har været i stand til at effektivisere sin drift med 1 mia. kr., til transportministeren
L 8 - spørgsmål 24 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvor ofte Folketingets Finansudvalg skal godkende DSB's kreditramme/lån til drift, til transportministeren
L 8 - spørgsmål 25 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvor ofte og i hvilke tilfælde EU-kommissionen skal tage stilling til/godkende DSB's statsgaranterede lån til drift, til transportministeren
66 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200