Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2010-11 (1. samling)

Spørgsmål 726

Idet Ardagh Glass i Fensmark, 4700 Næstved – jf. svar på TRU alm. del – spm. 18 – i januar 2009 ansøgte om at komme med i forsøget om modulvogntog, og idet denne ansøgning blev bakket op af Næstved kommune, som erklærede at ville ombygge en rundkørsel ved Fensmark, hvordan kunne Vejdirektoratet så efterfølgende i sommeren/efteråret 2010 ombygge vejkrydset Holmegårdsvej/Landevejen i Holme Olstrup til et lysreguleret kryds med smalle vognbaner og midterheller, således kørsel med modulvogntog i realiteten er blevet umuliggjort? Skyldes det manglende koordinering mellem ansøgningens behandling og udbygningen af lyskrydset, eller skal det anses som ”et teknisk afslag” for kørsel med modulvogntog?
Dato: 15-02-2011
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-04-2011
Modtaget: 11-04-2011
Omdelt: 11-04-2011

TRU alm. del - svar på spm. 726, fra transportministeren

20110221TRU 726(1) (pdf-version)
Html-version
Bilag til TRU 726 - Notat om krydsombygning ved Fensmark - rute 54 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 16-03-2011
Modtaget: 16-03-2011
Omdelt: 16-03-2011

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 726, fra transportministeren

Foreløbig besvarelse af TRU-spørgsmål 726 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 15-02-2011
Modtaget: 15-02-2011
Omdelt: 15-02-2011

Spm., om det skal anses som ”et teknisk afslag” for kørsel med modulvogntog, når Vejdirektoratet i sommeren/efteråret 2010 ombygger vejkrydset Holmegårdsvej/Landevejen i Holme Olstrup til et lysreguleret kryds med smalle vognbaner og midterheller?

Spørgsmål 726 på TRU alm. del (pdf-version)
Html-version