L 99 - spørgsmål 1
|
Spm. om, hvorfor prognosen for antallet af køretøjer, der dagligt vil passere Femern Bælt broen i åbningsåret 2018 er reduceret fra 9.200 til 7.700 køretøjer, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 2
|
Spm. om et dilemma mellem ønsket om at få mest mulig trafik over broen kontra nødvendigheden af at skære ned på udslippet af klimaskadelige stoffer, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvem skal betale, hvis trafiktallene ikke holder stik, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 4
|
Spm. om ikke færgesystemet har den fordel i forhold til en broforbindelse, at kapaciteten kan tilpasses behovsændringer for forholdsvis lave omkostninger, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvilken indflydelse de stigende udgifter til byggematerialer får for anlægsprojektets økonomi, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvor meget der til dato er blevet brugt på vedligeholdelse af henholdsvis Storebæltsforbindelsen og Øresundsbroen, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 7
|
Spm. om, hvor meget der til dato er blevet brugt på vedligeholdelse af landanlæggene ved henholdsvis Storebæltsforbindelsen og Øresundsbroen, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvorvidt der er sket en stigning i luftforureningsbetingede sygdomme omkring landanlæggene ved henholdsvis Storebæltsforbindelsen og Øresundsbroen, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 9
|
Spm. om nyere broprojekter i OECD-landene, der er blevet opgivet, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 10
|
Spm. om, hvorvidt vedligeholdelsesomkostningerne ved en bro over Femern Bælt, vil være større end ved en sænketunnel eller en boret tunnel, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 11
|
Spm. om væsentligste forskelle på de prognoser og fremskrivninger, der er lagt til grund for det nuværende beslutningsgrundlag og så de nyeste prognoser som det Internationale Energiagentur (IEA) fremlagde i deres, til transportministeren
|
L 99 - spørgsmål 12
|
Spm. om nye trafikprognoser for en Femern Bælt-forbindelse, hvor IEAs seneste prognoser er lagt til grund, til transportministeren
|