L 26 Forslag til lov om ændring af lov om markedsføring.

(Indførelse af mærkningsordning for retoucherede reklamebilleder og reklamefilm).

Udvalg: Erhvervsudvalget
Samling: 2024-25
Status: 1. beh./Henvist til udvalg

Spørgsmål 7

Vil ministeren redegøre for, om det stadig er Erhvervsministeriets opfattelse, at 1) lovforslaget vil kunne bidrage til at reducere kropspres, og at 2) en mærkningsordning er effektiv, selvom der gælder afsenderlandsprincip?
Dato: 05-12-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: erhvervsdrivende virksomhed

Endeligt svar

Dokumentdato: 13-01-2025
Modtaget: 13-01-2025
Omdelt: 13-01-2025

L 26 - svar på MFU spm. 7 om det stadig er Erhvervsministeriets opfattelse, at 1) lovforslaget vil kunne bidrage til at reducere kropspres, og at 2) en mærkningsordning er effektiv, selvom der gælder afsenderlandsprincip

ERU L 26 - svar på spm. 7 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 05-12-2024
Modtaget: 05-12-2024
Omdelt: 05-12-2024

MFU spm. om det stadig er Erhvervsministeriets opfattelse, at 1) lovforslaget vil kunne bidrage til at reducere kropspres, og at 2) en mærkningsordning er effektiv, selvom der gælder afsenderlandsprincip

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version