B 8 - spørgsmål 1
|
Spm., om ministeren vil oplyse, hvordan Frankrigs forbud mod religiøse symboler i folkeskolen i detaljen er indrettet
|
B 8 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvilke lande i Europa der har indført et forbud imod religiøse symboler i skolerne, og som samtidig er forpligtet af f.eks. EMRK
|
B 8 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvordan et forbud i grundskolen mod det islamiske tørklæde konkret strider imod grundloven
|
B 8 - spørgsmål 4
|
Spm. om, hvordan et forbud i grundskolen imod alle religiøse symboler konkret strider imod grundloven
|
B 8 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvordan et forbud i grundskolen imod det islamiske tørklæde konkret strider imod EMRK
|
B 8 - spørgsmål 6
|
Spm. om, hvordan et forbud i grundskolen imod alle religiøse symboler konkret strider imod EMRK
|
B 8 - spørgsmål 7
|
Spm. om at bekræfte, at der ikke er skolepligt i Danmark, men derimod undervisningspligt, hvorfor man sagtens kan blive undervist, selv om man bærer det islamiske tørklæde, i fald det skulle blive forbudt i grundskolen
|
B 8 - spørgsmål 8
|
Spm. om den politiske og juridiske udvikling fra november 2019, hvor Justitsministeriet vurderede, at et burkaforbud ville stride imod grundloven, og til indførelsen af tildækningsforbuddet, som ikke blev vurderet grundlovsstridigt
|
B 8 - spørgsmål 9
|
Spm. om, hvorfor et tildækningsforbud ikke strider imod hverken grundloven eller EMRK
|
B 8 - spørgsmål 10
|
Spm. om artiklen ”Tørklædeforbud vil kræve rigtig tunge argumenter” fra Folkeskolen.dk, og om et forbud mod ikkespecifikke religiøse hovedbeklædninger vil være diskriminerende og umuligt at få gennemført
|
B 8 - spørgsmål 11
|
Spm., om et forbud imod det islamiske hovedtørklæde for offentligt ansatte vil være inden for rammerne af grundloven og EMRK
|
B 8 - spørgsmål 12
|
Spm., om man i offentlige institutioner kan vedtage en neutralitetspolitik, hvorefter det bliver forbudt for alle elever og medarbejdere at vise ethvert religiøst symbol
|