Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 380

Med henvisning til vedlagte anonymiserede henvendelse af 26. februar 2021 om muligheden for at penge tilbage fra konkursramt rejseselskab / Rejsegarantifonden i forbindelse med covid19-relaterede aflysninger, bedes ministeren besvare følgende spørgsmål: a) Er det i overensstemmelse med lovgivningen, at man som sælger kan modtage betaling for en vare eller ydelse uden at levere denne - og har man som køber i sådanne tilfælde ikke krav på at få sin betaling igen? b) Hvilke initiativer vil ministeren tage for at den pågældende familie og andre bornholmske familier kan få deres penge retur? c) Hvor lang tid, finder ministeren det rimeligt, at man skal vente på et svar fra Rejsegarantifonden? d) Er det rimeligt, at man som borger henvender sig til Erhvervsministeriet og ikke efterfølgende får svar? e) Hvornår kan den bornholmske familie forvente at få deres penge retur, som de i henhold til lovgivningen har krav på?
Dato: 04-03-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: COVID-19 pandemien, turisme og oplevelsesøkonomi

Endeligt svar

Dokumentdato: 25-03-2021
Modtaget: 25-03-2021
Omdelt: 25-03-2021

ERU alm. del - svar på MFU spm. 380, om muligheden for at få penge tilbage fra konkursramt rejseselskab i forbindelse med covid19-relaterede aflysninger, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 380 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-03-2021
Modtaget: 04-03-2021
Omdelt: 04-03-2021

MFU spm., om muligheden for at få penge tilbage fra konkursramt rejseselskab i forbindelse med covid19-relaterede aflysninger, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Anonym henvendelse (pdf-version)
Html-version