Erhvervsudvalget 2020-21
ERU Alm.del Spørgsmål 380
Offentligt
2346667_0001.png
Sendt: 26. februar 2021 17:28
Til: Peter Juel-Jensen <[email protected]>
Emne: hjælp
Hej Peter
ved ikke om du kan hjælpe i denne sag. Men føler vi er endt på en blind vej hvor der ikke er nogen hjælp at
hente.
Sagen er den at vi i sep 2020 skulle være rejst med Bravo Tours til Azoerne direkte fra Bornholm
så der er
jo nok flere bornholmere der er kommet i klemme. Rejsen blev naturligvis aflyst p.gr.a covid19
hvilket vi
har helt forståelse for.
Bravo Tours lovede at vi naturligvis kunne få vores penge tilbage, eller overflyttet til en ny rejse. Sådan som
det så ud ønskede vi at få vores penge retur.
Bravo Tours mente vi ville få vores penge retur i løbet af 8 uger
max. Men så gik de konkurs. Og nu mente
de vi kunne forvente at få vores penge lige omkring jul.
Sagen kom jo så til rejsegarantifonden, som er almindelig kutyme
Men de sætter en advokatundersøgelse
igang da det jo er en stor sag, og de vel tror der er fusk med i spillet, efter som dele af Bravo Tours kører
videre med dele af det gamle selskab.. Iflg. rejsegarantifonds hjemmesiden er denne undersøgelse
afsluttet. Men vi venter stadig...
Me det ka da ikke være rigtigt at vi skal tages so gidsler i de e sag. Rejsegara tifo de
å jo
udbetale vores penge, og så må de slås om hvem der har gjort hvad og om det er forkert. I følge gældende
lovgivning kan vi jo vel få vores penge retur når der er tale om en pakkerejse
Det er nu snart 6 måneder siden vi skulle være rejst.
Og ingen kan hjælpe
Bravo Tours siger den ligger hos garantifonden
rejsegarantifonden siger de
arbejder på sagen
forbrugerrådet kan ikke hjælpe da det er et firma der er gået konkurs
erhvervsministeriet (som jeg troede sagen hørte under) gider ikke engang svare mig.
Så hvad gør vi ? Eller er der ingenting der kan gøres
På forhånd tak og tak fordi du tog dig tid til at læse min mail
God dag