Uddannelses- og Forskningsudvalget (UFU) Alm. del

Samling: 2019-20

Samrådsspørgsmål F

Vil ministeren konkret redegøre for, hvor grænsen mellem markedsføring og oplysning af elever går, og vil ministeren oplyse, om markedsføring af uddannelser via f.eks. Facebook, Instagram, plakater på centrale steder mv., hvor unge færdes uanset formålet skal skæres væk som følge af regeringens foreslåede besparelser på uddannelsesinstitutionernes markedsføringsbudgetter?
Dato: 02-10-2020
Status: Ikke besvaret
Emne: universiteter
Afholdelse af samrådet: Uddannelses- og Forskningsudvalget 27-10-2020 kl. 14:00

Filer

Dokumentdato: 02-10-2020
Modtaget: 02-10-2020
Omdelt: 02-10-2020

Samrådsspm. om, hvor grænsen mellem markedsføring og oplysning af elever går, til uddannelses- og forskningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 189: Spm. om, hvad der præcis forstås ved markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 190: Spm. om, hvilke typer af markedsføring, som uddannelsesinstitutionerne fremadrettet ikke skal gøre brug af, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 191: Spm. om, hvor mange midler der præcist anvendes på reklamer udover biografreklamer og busreklamer i sektoren i dag, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 192: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke kommer til at påvirke brobygning, information, oplysning og åben hus-arrangementer, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 193: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at skabe en bedre kønsbalance på uddannelserne negativt, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 194: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at sikre uddannelser i hele landet negativt, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 195: Spm., om eksempler på, hvad konkrete uddannelsesinstitutioner i udkantsdanmark som f.eks. Lemvig og Odsherred og professionsuddannelser/velfærdsuddannelser til f.eks. pædagog og sygeplejerske har brugt penge på i relation til markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 196: Spm. om, hvad ministeren forstår ved markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 197: Spm., om det er formålstjenstligt at anvende en grønthøstermetode til at spare på markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 198: Spm., om der kan være behov for øget oplysning for at tiltrække studerende til uddannelser uden for de store byer, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 199: Spm., om at unge mennesker henter inspiration til uddannelse mange forskellige steder, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 200: Spm. om behovet for et øget antal sygeplejersker og pædagoger, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 201: Spm. om de reklamer, som ministeren kalder ’glitrende annoncer i bussen eller i biografen’, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020