Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 585

Vil ministeren i tilknytning til BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020), redegøre for, hvorfor det i rapporten antages, at antallet af passagerer med en BRT løsning vil være uændret i forhold til den nuværende tog-løsning? Dette ønskes sammenholdt med, at der er erfaringer med den såkaldte skinneeffekt og stationsnærhedseffekten, som betyder, at flere passagerer vil vælge skinnebårne løsninger. Stationsnærhedseffekten behandles blandt andet i DTU rapporten ”Internationale og nationale erfaringer for effekten af forskellige typer højklasset kollektiv transport og tæthed til stationer og standsningssteder” https://backend.orbit.dtu.dk/ws/portalfiles/portal/123600948/Internationale_og_nationale_erfaringer.pdf
Dato: 25-06-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 31-08-2020
Modtaget: 31-08-2020
Omdelt: 31-08-2020

TRU alm. del - svar på spm. 585 om ministeren, i tilknytning til BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020), vil redegøre for, hvorfor det i rapporten antages, at antallet af passagerer med en BRT løsning vil være uændret i forhold til den nuværende tog-løsning, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 585 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 23-07-2020
Modtaget: 23-07-2020
Omdelt: 23-07-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 585 om ministeren, i tilknytning til BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020), vil redegøre for, hvorfor det i rapporten antages, at antallet af passagerer med en BRT løsning vil være uændret i forhold til den nuværende tog-løsning, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU spm. 585 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-06-2020
Modtaget: 25-06-2020
Omdelt: 25-06-2020

Spm. om ministeren, i tilknytning til BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020), vil redegøre for, hvorfor det i rapporten antages, at antallet af passagerer med en BRT løsning vil være uændret i forhold til den nuværende tog-løsning, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version