Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2018-19 (2. samling)

Spørgsmål 13

Vil ministeren redegøre for status på udviklingen af nye prøveformer som led i gymnasieaftalen, hvor det blev aftalt, at skolerne ved de mundtlige prøver kunne supplere de eksisterende bedømmelseskriterier med en bedømmelse af elevernes innovative kompetencer på baggrund af en centralt fastlagt taksonomi, inspireret af bl.a. projektet ”Gymnasiet tænkt forfra”? Vil ministeren i forlængelse heraf oplyse, hvordan dels skolerne og dels ministeriet arbejder med den nye taksonomi?
Dato: 23-08-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 12-09-2019
Modtaget: 12-09-2019
Omdelt: 12-09-2019

BUU alm. del - svar på spm. 13 om status på udviklingen af nye prøveformer som led i gymnasieaftalen, fra børne- og undervisningsministeren

Svar på BUU alm. del - spm (pdf-version)
Html-version
Bilag Centralt fastlagt taksonomi til vurdering af elevernes innovative kompetencer (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 23-08-2019
Modtaget: 23-08-2019
Omdelt: 23-08-2019

Spm. om status på udviklingen af nye prøveformer som led i gymnasieaftalen, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version