Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 111

Af EVAs udgivelse "Studiekompetence – Pejlemærker efter 2. gennemløb af gymnasiereformen" fra 2011 fremgår det, at studenternes viden var blevet mindre efter gymnasiereformen, mens deres studiekompetencer var blevet styrket. Vil ministeren redegøre for, hvordan studenternes faglige kundskaber har udviklet sig inden for fagene Mat B, Mat A, Eng B, Eng A, Tysk B, Tysk A, Latin C, Fysik A, Fysik B, Bio A, Bio B, Dansk, Historie og Kemi C siden gymnasiereformen i 2005? Med faglige kundskaber menes kundskaber, som er beskrevet i pensum (før reformen) og undervisningsbeskrivelserne (efter reformen), og ministeren bedes derfor for de enkelte fag blandt andet redegøre for, hvilke ændringer der er sket i pensum (omfang og indhold) i forbindelse med reformen, om antallet af undervisningstimer er ændret efter reformen, og om studielederne på aftager-institutionerne vurderer gymnasieelevernes faglige kundskaber ændrede i forhold til før reformen.
Dato: 27-01-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser
Dokumentdato: 18-02-2016
Modtaget: 18-02-2016
Omdelt: 18-02-2016

BUU alm. del - svar på spm. 111 om ministeren vil redegøre for, hvordan studenternes faglige kundskaber har udviklet sig inden for fagene Mat B, Mat A, Eng B, Eng A, Tysk B, Tysk A, Latin C, Fysik A, Fysik B, Bio A, Bio B, Dansk, Historie og Kemi C siden gymnasiereformen i 2005, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på spm. 111 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 27-01-2016
Modtaget: 27-01-2016
Omdelt: 27-01-2016

Spm. om ministeren vil redegøre for, hvordan studenternes faglige kundskaber har udviklet sig inden for fagene Mat B, Mat A, Eng B, Eng A, Tysk B, Tysk A, Latin C, Fysik A, Fysik B, Bio A, Bio B, Dansk, Historie og Kemi C siden gymnasiereformen i 2005, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version