L 26 Forslag til lov om udbygning af Fynske Motorvej syd om Odense.

Af: Transportminister Pia Olsen Dyhr (SF)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2013-14
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 1

Når der ikke vedrørende L 26 foreligger ”sikre prognoser” for overflytning af rejser/ture pr. dag fra vej til bane (jf. vejdirektoratets VVM redegørelse- rapport 376, side 34) og det samtidig i samme redegørelse konstateres, at • Odense Letbane vil styrke den kollektive trafik og gøre den mere attraktiv for nuværende bilister • Man ikke har præcise vurderinger af, hvor stor overflytning til letbanen, der vil være i relation til biltrafikken på motorvejen • Svendborgbanen netop er opgraderet til højere hastighed • Der foregår/vil foregå en udbygning af banetrafikken Nyborg-Odense-Middelfart, bl.a. gennem de kommende investeringer i Timemodellen, som bl.a. vil styrke regionaltrafikken på bane markant og når det samtidig i bemærkningerne til L 26 konstateres, at • Trafikken på motorvejen i perioden frem mod 2020 vil stige med 37-43% (fra 51.700 til 73.800 køretøjer) • At udbygningen af motorvejen til seks spor vil forårsage et yderligere trafikspring på 14% (84.220 køretøjer) bedes ministeren oplyse, hvorledes K-alternativet så uden videre kan fravælges?
Dato: 12-11-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur
Dokumentdato: 22-11-2013
Modtaget: 22-11-2013
Omdelt: 22-11-2013

L 26 - svar på spm. 1 om ministeren kan oplyse, hvorledes K-alternativet så uden videre kan fravælges, fra transportministeren

Svar på udvalgsspm. nr. 1 til L26 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 12-11-2013
Modtaget: 12-11-2013
Omdelt: 12-11-2013

Spm. om ministeren kan oplyse, hvorledes K-alternativet så uden videre kan fravælges, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version