Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 792

Når det i redegørelsen fra Havarikommissionen for civil luftfart og jernbaner (HCLJ611-2013-204) s. 9 anføres, at "lokomotivføreren oplevede, at toget ikke kunne bremse og at hjulene blokerede. Lokomotivføreren aktiverede MG-bremsen manuelt…" indikerer dette da, at på det pågældende tog var MG-bremsen ikke aktiveret under kørslen, og er det tilfældet, er det da i overensstemmelse med de instrukser, der blev givet efter Marslev-hændelsen i november 2011.
Dato: 17-06-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 10-10-2014
Modtaget: 10-10-2014
Omdelt: 10-10-2014

Svar på TRU alm. del - spm., 792 om MG-bremsen ikke var aktiveret under kørslen m.v., fra transportministeren

TRU 792 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 15-07-2014
Modtaget: 15-07-2014
Omdelt: 15-07-2014

Foreløbigt svar på TRU alm. del - spm. 792 om MG-bremsen ikke var aktiveret under kørslen m.v., fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU alm. del spm. 792 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 17-06-2014
Modtaget: 17-06-2014
Omdelt: 17-06-2014

Spm., om MG-bremsen ikke var aktiveret under kørslen m.v., til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version