MINISTEREN
Transportudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
15. juli 2014
2014 - 2598
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transportudvalget har i brev af 17. juni 2014 stillet mig følgende spørgsmål
(TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgsmålet er stillet efter ønske
fra Henning Hyllested (EL).
Spørgsmål nr. 792:
Når det i redegørelsen fra Havarikommissionen for civil luftfart og jernbaner
(HCLJ611-2013-204) s. 9 anføres, at "lokomotivføreren oplevede, at toget ikke
kunne bremse og at hjulene blokerede. Lokomotivføreren aktiverede MG-
bremsen manuelt…" indikerer dette da, at på det pågældende tog var MG-
bremsen ikke aktiveret under kørslen, og er det tilfældet, er det da i overens-
stemmelse med de instrukser, der blev givet efter Marslev-hændelsen i novem-
ber 2011.
Svar:
Det har ikke inden for svarfristen været muligt at indhente de fornødne oplys-
ninger til besvarelse af spørgsmålet.
Spørgsmålet forventes endeligt besvaret ultimo august 2014.
Med
venlig
hilsen
Magnus Heunicke