Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 23

Ministeren bedes redegøre for den samlede miljøbelastning for elbiler i forhold til biler med konventionelle drivmidler. I besvarelsen bedes anlagt et LCC-miljøperspektiv på elbilen, således at der redegøres for evt. forøget miljøpåvirkning ved produktion, drift (herunder brugen af strøm fra kraftværker) og skrotning, da bilen på grund af den begrænsede rækkevidde forudsættes benyttet i mindre omfang end en almindelig bil, og derfor vil køre færre kilometer i sin levetid. Der henvises til studier fra Handelshøgskolen i Bodø i Norge, der viser, at 10 % elbiler i Norge i 2020 kun vil reducere benzin- og dieselforbruget sva¬rende til ca. 0,8 % af CO2-udslippet i Norge i 2007.
Dato: 14-10-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejtransport og trængsel
Dokumentdato: 29-11-2013
Modtaget: 29-11-2013
Omdelt: 29-11-2013

TRU alm. del - svar på spm. 23 om den samlede miljøbelastning for elbiler i forhold til biler med konventionelle drivmidler, fra transportministeren

Svarudkast TRU 23 v3 (pdf-version)
Html-version
Redegørelse (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 11-11-2013
Modtaget: 11-11-2013
Omdelt: 11-11-2013

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 23, om den samlede miljøbelastning for elbiler i forhold til biler med konventionelle drivmidler, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU spm 23{F2#11497363#1#11497348#8} (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 14-10-2013
Modtaget: 14-10-2013
Omdelt: 14-10-2013

Spm. om den samlede miljøbelastning for elbiler i forhold til biler med konventionelle drivmidler, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version