Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 90

Kan ministeren oplyse, hvorfor "PIRLS - Performance on the Progress in International Reading Literacy Study" er på ministerens liste over referencer, der er tilgået udvalget som alm. del - bilag 115 (2012-13) i forbindelse med samrådsspørgsmål J, hvori ministeren bedes "oplyse om evidens mellem antallet af aktivitetstimer og øget faglighed i folkeskolen", når det af denne fremgår, at der "ikke er nogen entydig sammenhæng mellem erhvervede kompetencer og det tildelte timetal i skolen", samt at "skolesystemer, der tildeler eleverne flere årlige undervisningstimer klarer sig ikke nødvendigvis bedre. Selv hvis man ser på det antal timer, der er afsat til undervisning i hovedsproget - i Danmark i dansk - inklusive den del af danskundervisningen, som specifikt går med læseundervisning, så er sammenhængen med elevernes læsekompetencer ikke entydig"?
Dato: 23-01-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-02-2014
Modtaget: 05-02-2014
Omdelt: 05-02-2014

BUU alm. del - svar på spm. 90 om, hvorfor "PIRLS - Performance on the Progress in International Reading Literacy Study" er på ministerens liste over referencer om evidens mellem antallet af aktivitetstimer og øget faglighed i folkeskolen, fra undervisningsministeren

Svar på spørgsmål 90_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 23-01-2014
Modtaget: 23-01-2014
Omdelt: 23-01-2014

Spm. om, hvorfor "PIRLS - Performance on the Progress in International Reading Literacy Study" er på ministerens liste over referencer om evidens mellem antallet af aktivitetstimer og øget faglighed i folkeskolen, til undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version