Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 91

Kan ministeren oplyse, hvorfor "Lange skoledage vil gribe ind i familielivet" er på ministerens liste over referencer, der er tilgået udvalget som alm. del bilag 115 (2012-13) i forbindelse med samrådsspørgsmål J, hvori ministeren bedes "oplyse om evidens mellem antallet af aktivitetstimer og øget faglighed i folkeskolen", når det af denne fremgår, at "Forskningen viser dog ikke klart, at flere timer er løsningen på elevernes faglige problemer. Flere undersøgelser har vist en effekt af øget timetal for de fagligt svage elever, men ikke for de øvrige, og i december kunne to internationale undersøgelser af læsning, matematik og naturfag i 4. klasse ikke finde nogen sammenhæng mellem timetallet og elevernes faglige præstationer"?
Dato: 23-01-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-02-2014
Modtaget: 05-02-2014
Omdelt: 05-02-2014

BUU alm. del - svar på spm. 91 om, hvorfor "Lange skoledage vil gribe ind i familielivet" er på ministerens liste over referencer om evidens mellem antallet af aktivitetstimer og øget faglighed i folkeskolen, fra undervisningsministeren

Svar på spørgsmål 91_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 23-01-2014
Modtaget: 23-01-2014
Omdelt: 23-01-2014

Spm. om, hvorfor "Lange skoledage vil gribe ind i familielivet" er på ministerens liste over referencer om evidens mellem antallet af aktivitetstimer og øget faglighed i folkeskolen, til undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version