Kommunaludvalget (KOU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 122

Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalen for 2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv servicering af borgere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved ”at etablere et fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommunernes økonomi for 2013, bilag 2. Er ministeren opmærksom på, at den påtænkte centralisering kan have f.eks. følgende negative konsekvenser: - at borgerne mister muligheden for gennem det lokale demokrati at få indflydelse på serviceniveauet, - at kommunerne generelt mister opgaver, og at der dermed bliver mindre kommunalt selvstyre,- at retssikkerheden antastes, da det bliver vanskeligt at håndtere komplekse sager i et kontaktcenter, - at det bliver dobbeltarbejde i forhold til kommunerne, der alligevel skal håndtere borgerne?
Dato: 31-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: digitalisering

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-06-2013
Modtaget: 21-06-2013
Omdelt: 21-06-2013

KOU alm. del - svar på spm. 122 om at retssikkerheden antastes, da det bliver vanskeligt at håndtere komplekse sager i et kontaktcenter, fra finansministeren

Fremsendelsesbrev - spm. 122 - 180613 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-05-2013
Modtaget: 31-05-2013
Omdelt: 31-05-2013

Spm. om at retssikkerheden antastes, da det bliver vanskeligt at håndtere komplekse sager i et kontaktcenter, til finansministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version