Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 111

Kan ministeren, i lyset af at PIRLS-undersøgelsen viser, at australske elever modtager flere undervisningstimer end de danske, men læser dårligere, mens finske elever modtager færre undervisningstimer end de danske, men læser bedre, oplyse, hvordan den forskningsmæssige viden, om at det er kvaliteten af undervisningstimerne og ikke antallet af timer, der er afgørende for elevernes læseevner, kommer til udtryk i regeringens folkeskoleudspil?
Dato: 24-01-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 14-02-2013
Modtaget: 14-02-2013
Omdelt: 14-02-2013

BUU alm. del - svar på spm. 111 om elevers læseevner kontra undervisningstimer, fra børne- og undervisningsministeren

Svar_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 24-01-2013
Modtaget: 24-01-2013
Omdelt: 24-01-2013

Spm. om elevers læseevner kontra undervisningstimer, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version