Børne- og Undervisningsudvalget 2012-13 BUU Alm.del Spørgsmål 111 Offentligt
Børne- og Undervisningsudvalget
Til:
Dato:
Børne- og undervisningsministeren24. januar 2013
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
BUU alm. del
Spørgsmål 111
Kan ministeren, i lyset af at PIRLS-undersøgelsen viser, at australske elevermodtager flere undervisningstimer end de danske, men læser dårligere, mensfinske elever modtager færre undervisningstimer end de danske, men læserbedre, oplyse, hvordan den forskningsmæssige viden, om at det er kvalitetenaf undervisningstimerne og ikke antallet af timer, der er afgørende for eleve-rnes læseevner, kommer til udtryk i regeringens folkeskoleudspil?Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Merete Riisager (LA).Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til[email protected].På udvalgets vegne