Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 112

Kan ministeren, i lyset af at det af ministerens egen pressemeddelelse "Fejlfortolkning af TIMSS og PIRLS: Flere timer giver alt andet lige bedre resultater" fra 11. december 2012, hvor der står, "der er intet belæg i hverken TIMSS eller PIRLS for at konkludere noget endegyldigt om sammenhængen mellem elevresultater og timetal i de enkelte fag. Faktisk konkluderer TIMSS-rapporten, at alt andet lige vil yderligere undervisningstid lede til bedre resultater for eleverne", oplyse om ministeriets udlægning af resultaterne er korrekt, ikke mindst efter at seniorforsker Jan Mejding og professor Peter Allerup, der står bag de danske undersøgelser i TIMSS og PIRLS, har taget afstand fra ministeriet udmelding og givet utvetydigt udtryk for, at den ikke er i overensstemmelse med deres resultater?
Dato: 24-01-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 14-02-2013
Modtaget: 14-02-2013
Omdelt: 14-02-2013

BUU alm. del - svar på spm. 112, om ministeriets udlægning af resultaterne fra TIMSS- og PIRLS-undersøgelserne er korrekt, fra børne- og undervisningsministeren

Svar_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 24-01-2013
Modtaget: 24-01-2013
Omdelt: 24-01-2013

Spm., om ministeriets udlægning af resultaterne fra TIMSS- og PIRLS-undersøgelserne er korrekt, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version