Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 299

Da Øresundsbroen åbnede i år 2000 blev brotaksterne fastsat ud fra de daværende færgetakster i henhold til regeringsaftalen fra 1991, hvor der i aftalens tillægsprotokol står, at: ”Sverige og Danmarks regeringer er enige om, at niveauet for færgetaksterne ved Helsingør-Helsingborg er udgangspunktet ved fastsættelsen af taksterne for vejtrafikken.” Følger Øresundsbroens takster stadig færgetaksterne på Helsingør-Helsingborg? Hvad er ifølge ministeren formålet med - og hensynet bag - denne bestemmelse vedtaget af den danske og svenske stat, og er dette et hensyn, der fortsat har betydning for Øresundsbroens prissætning?
Dato: 10-04-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: erhvervsdrivende virksomhed

Endeligt svar

Dokumentdato: 26-06-2013
Modtaget: 26-06-2013
Omdelt: 26-06-2013

Svar på ERU alm. del - spm. 299 om Øresundsbroens takster stadig følger færgetaksterne på Helsingør-Helsingborg, fra transportministeren

Svar på ERU-spørgsmål 299 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 13-05-2013
Modtaget: 13-05-2013
Omdelt: 13-05-2013

ERU alm. del - foreløbigt svar på spm. 299 om Øresundsbroens takster stadig følger færgetaksterne på Helsingør-Helsingborg, fra transportministeren

Foreløbigt svar på ERU-spørgsmål 299 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 10-04-2013
Modtaget: 10-04-2013
Omdelt: 10-04-2013

Spm. om Øresundsbroens takster stadig følger færgetaksterne på Helsingør-Helsingborg, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version