L 21 - spørgsmål 1
|
Spm. om at redegøre for de yderligere bæredygtighedstiltag, som regeringen har ønsket/forsøgt at få oliebranchen til at gennemføre med frivillige aftaler, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 2
|
Spm. om at redegøre for, hvilke tiltag det er lykkedes at få oliebranchen til rent faktisk at acceptere, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 3
|
Spm. om regeringens muligheder for at fastsætte et loft for CO2-udledningen fra transportsektoren, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 4
|
Spm. om ministeren vil give tilsagn om supplerende virkemidler til fremme af eldrift og drift på metan, således at det bliver attraktivt for producenterne at øge andelen af VE/mindre CO2-intensive brændstoffer, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 5
|
Spm. om at sætte lovforslaget i en sammenhæng ved at oplyse, hvilke virkemidler, udover lovforslaget, regeringen vil anvende for at reducere emissionen af drivhusgasser fra transportsektoren, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 6
|
Spm. om den bagvedliggende EU-lovgivning lægger hindringer i vejen for Danmarks muligheder for at leve op til sine reduktionsforpligtelser i Kyotoprotokollen eller generelt i forhold til Klimakonventionen, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 7
|
Spm. om oliebranchen helt eller delvis kunne opfylde kravene i denne lovgivning i EU og medlemslandene ved at indgå aftaler med producenterne af køretøjer, jf. at 80-90 pct. af CO2-emissionen sker fra køretøjet, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 8
|
Spm. om ministeren vil kommentere begrebet vugge-til-grav, jf. diskussionen under 1. behandling, til klima- og energiministeren
|
L 21 - spørgsmål 9
|
Spm., om det er muligt at indsætte en bestemmelse i lovforslaget om, at den yderligere brug af biobrændstoffer, som lovforslaget lægger op til, skal være fremstillet ved hjælp af 2. generationsteknologi, til klima- og energiministeren
|