Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2010-11 (1. samling)

Spørgsmål 250

Finder ministeren det ikke påfaldende, at det tyske Forbundstransportministerium i rapporten "Ergebnisse der Überprüfung der Bedarfspläne für die Bundesschienenwege und die Bundesfern-strassen" når frem til, at Femernbælt-projektet, hvor der er et trafikunderlag i åbningsåret på ca. 9.000 biler og ca. 100 person- og godstog, har et større samfundsøkonomisk afkast på 1:6,7, mens en række tyske jernbaneprojekter f .eks. Y-trasse Hamburg/Bremen-Hannover, hvor der er et betydeligt større trafikunderlag, "kun" kan fremvise et samfundsmæssigt afkast på 1:5,2, eller Karlsruhe-Basel med 1:2,9, og ministeren bedes derfor gøre rede for, hvordan disse betydelige divergenser opstår?
Dato: 29-11-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 08-12-2010
Modtaget: 08-12-2010
Omdelt: 08-12-2010

TRU alm. del - svar på spm. 250, fra transportministeren

Besvarelse af spørgsmål 250 fra TRU (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 29-11-2010
Modtaget: 29-11-2010
Omdelt: 29-11-2010

Spm. om divergenser i det samfundsmæssigt afkast, til transportministeren

Spørgsmål 250 på TRU alm. del (pdf-version)
Html-version