Trafikudvalget 2010-11 (1. samling)
TRU Alm.del Spørgsmål 250
Offentligt
Transportministeren29. november 2010
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:TRU alm. del
Spørgsmål 250
Finder ministeren det ikke påfaldende, at det tyske Forbundstransportministe-rium i rapporten "Ergebnisse der Überprüfung der Bedarfspläne für die Bun-desschienenwege und die Bundesfern-strassen" når frem til, at Femernbælt-projektet, hvor der er et trafikunderlag i åbningsåret på ca. 9.000 biler og ca.100 person- og godstog, har et større samfundsøkonomisk afkast på 1:6,7,mens en række tyske jernbaneprojekter f .eks. Y-trasse Hamburg/Bremen-Hannover, hvor der er et betydeligt større trafikunderlag, "kun" kan fremvise etsamfundsmæssigt afkast på 1:5,2, eller Karlsruhe-Basel med 1:2,9, og ministe-ren bedes derfor gøre rede for, hvordan disse betydelige divergenser opstår?Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Per Clausen (EL).Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til ud-[email protected].På udvalgets vegne
Flemming Damgaard Larsenformand
1/1