Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2009-10

Spørgsmål 1064

Ministeren bedes - såvidt muligt opstillet i skematisk form - tilsende udvalget følgende oplysninger: -Hvad udleder de forskellige dieseldrevne togtyper, der kører på det danske jernbanenet for så vidt angår partikler og NOx'er? -Hvilke tekniske løsninger (som f.eks. partikelfiltre) til nedbringelse af udledningen af partikler og NOx'er findes der for hver af de forskellige dieseldrevne togtyper, der kører på det danske jernbanenet? -Hvor meget vil det nedbringe udledningen fra de forskellige togtyper, hvis man påmonterer de partikelfiltre eller lignende, der er mulige at montere på de forskellige togtyper? -Hvad er cost-benefit for hver af de forskellige togtyper, hvis der påmonteres de mulige filtre eller lignende til nedbringelse af udledningerne? -Hvor lang tid går der for de forskellige dieseldrevne togtypers vedkommende, fra de starter motorerne op, til de er klar til at køre?
Dato: 09-04-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 04-10-2010
Modtaget: 04-10-2010
Omdelt: 04-10-2010

TRU alm. del - svar på spm. 1064, fra transportministeren

TRU 1064 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 03-05-2010
Modtaget: 03-05-2010
Omdelt: 04-05-2010

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 1064, fra transportministeren

TRU 1064 foreløbig (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 09-04-2010
Modtaget: 09-04-2010
Omdelt: 09-04-2010

Spm. om, hvad de forskellige dieseldrevne togtyper, der kører på det danske jernbanenet udleder for så vidt angår partikler og NOx'er, til transportministeren

Spørgsmål 1064 på TRU alm. del (pdf-version)
Html-version