§ 20-spørgsmål S 875 Om at sikre forbrugerne i forhold, set i forbindelse med historierne om Vindstød.

Til: Klima-, energi- og forsyningsminister Lars Aagaard
Dato: 24-03-2025
Samling: 2024-25
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 24-03-2025
Endelig besvarelse 27-03-2025
Spørgsmålets ordlyd:
Hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre forbrugerne i fremtiden i forhold, som vi har set i forbindelse med historierne om Vindstød, hvor kunder har svært ved at opsige aftaler, trues med inkasso og finder uforklarlige udgiftsposter på deres regning?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til artiklen »Esben fik rykkere og trusler længe efter han ikke var kunde mere« bragt på TV2 Østjylland.dk den 20. marts 2025.

Endeligt svar

Dokumentdato: 27-03-2025
Modtaget: 27-03-2025
Omdelt: 27-03-2025

Svar på spm. nr. S 875: Hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre forbrugerne i fremtiden i forhold, som vi har set i forbindelse med historierne om Vindstød, hvor kunder har svært ved at opsige aftaler, trues med inkasso og finder uforklarlige udgiftsposter på deres regning?

Svar på spm. nr. S 875. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 24-03-2025
Modtaget: 24-03-2025
Omdelt: 24-03-2025

Hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre forbrugerne i fremtiden i forhold, som vi har set i forbindelse med historierne om Vindstød, hvor kunder har svært ved at opsige aftaler, trues med inkasso og finder uforklarlige udgiftsposter på deres regning?

Hvilke initiativer vil ministeren tage for at sikre forbrugerne i fremtiden i forhold, som vi har set i forbindelse med historierne om Vindstød, hvor kunder har svært ved at opsige aftaler, trues med inkasso og finder uforklarlige udgiftsposter på deres regning? (pdf-version)
Html-version