Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 434

I det omfang at en klagebehandling i Trafikstyrelsen fordrer en henvendelse til flyselskabet først, har Trafikstyrelsen da sikret sig, at passagererne på en nem måde kan klage til selskaberne, dvs. at flyselskaberne har angivet mailadresse og evt. adresse og telefonnummer på billet eller på andre dokumenter? I hvilket omfang har Trafikstyrelsen sikret sig, at flyselskaberne individuelt har givet passagererne skriftlig klagevejledning, jf. Passagerforordningens (261/2004) artikel 14? Og mener ministeren, at det store antal sager hos retshjælpsselskaberne - formedes et vindergebyr på 25 % - er et udtryk for, at passagererne på nem og effektiv måde kan klage og dermed få fuld berettiget kompensation?
Dato: 02-09-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik

Endeligt svar

Dokumentdato: 03-10-2024
Modtaget: 03-10-2024
Omdelt: 03-10-2024

TRU alm. del - svar på MFU spm. 434 om Trafikstyrelsen har sikret sig, at passagererne på en nem måde kan klage til flyselskaberne, dvs. at flyselskaberne har angivet mailadresse og evt. adresse og telefonnummer på billet eller på andre dokumenter

Svar på TRU spm. 434 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 02-09-2024
Modtaget: 02-09-2024
Omdelt: 02-09-2024

MFU spm. om Trafikstyrelsen har sikret sig, at passagererne på en nem måde kan klage til flyselskaberne, dvs. at flyselskaberne har angivet mailadresse og evt. adresse og telefonnummer på billet eller på andre dokumenter

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version