Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 442

Støjzonen langs Egholmlinjen i den nyeste VVM-redegørelse fra 2021 er dobbelt så bred som i VVM’en fra 2011 på langt de fleste strækninger. Dvs., at der på blot 10 år forekommer en usikkerhedsfaktor på omkring 100 pct., og derfor står Aalborg nu med bebyggelse, anlagt mellem 2011 og 2021, der er placeret i støjzone over 58 dB Lden, allerede inden motorvejsprojektet er påbegyndt. Vil ministeren acceptere så store usikkerheder i støjberegninger, at en støjzone kan fordobles på 10 år, når man sammenligner de to VVM’er vedrørende den 3. Limfjordsforbindelse fra 2011 og 2021, og projektets levetid forventes at være 50-100 år?
Dato: 19-04-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-05-2022
Modtaget: 09-05-2022
Omdelt: 09-05-2022

TRU alm. del - svar på spm. 442 om ministeren vil acceptere store usikkerheder i støjberegninger, at en støjzone kan fordobles på 10 år, når man sammenligner de to VVM’er vedrørende den 3. Limfjordsforbindelse fra 2011 og 2021, når projektets levetid forventes at være 50-100 år, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 442 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 19-04-2022
Modtaget: 19-04-2022
Omdelt: 19-04-2022

Spm. om ministeren vil acceptere store usikkerheder i støjberegninger, at en støjzone kan fordobles på 10 år, når man sammenligner de to VVM’er vedrørende den 3. Limfjordsforbindelse fra 2011 og 2021, når projektets levetid forventes at være 50-100 år, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version