Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 443

Mere trafik giver større støjudbredelse, og det ses tydeligt, at trafikstigninger giver bredere støjzoner, når man sammenligner VVM fra 2011 med VVM fra 2021 for den 3. Limfjordsforbindelse over Egholm. Vejdirektoratet vurderer konsekvent kun støjen 10 år frem og ikke frem til, at motorvejens maksimale kapacitet er nået. Vil ministeren forklare, hvorfor støjberegninger fra motorveje ikke udføres for vejenes maksimale kapacitet, ligesom broers bæreevne beregnes, og hvad er fordelen ved, at man beregner støjen med midlertidige og mindre trafiktal?
Dato: 19-04-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-05-2022
Modtaget: 09-05-2022
Omdelt: 09-05-2022

TRU alm. del - svar på spm. 443 om, hvorfor støjberegninger fra motorveje ikke udføres for vejenes maksimale kapacitet, ligesom broers bæreevne beregnes, og hvad er fordelen ved, at man beregner støjen med midlertidige og mindre trafiktal, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 443 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 19-04-2022
Modtaget: 19-04-2022
Omdelt: 19-04-2022

Spm. om, hvorfor støjberegninger fra motorveje ikke udføres for vejenes maksimale kapacitet, ligesom broers bæreevne beregnes, og hvad er fordelen ved, at man beregner støjen med midlertidige og mindre trafiktal, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version