Uddannelses- og Forskningsudvalget (UFU) Alm. del

Samling: 2020-21

Samrådsspørgsmål A

Vil ministeren redegøre for, hvor mange penge uddannelsesinstitutionerne i dag anvender på markedsføringsudgifter og hvad udgifterne dækker over, og vil ministeren helt konkret redegøre for, hvilke typer af markedsføring, som institutionerne som følge af regeringens foreslåede besparelser på uddannelsesinstitutionernes markedsføringsbudgetter fremover ikke skal bruge midler på? (Samrådsspørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2019-20, jf. UFU alm. del - samrådsspm. E)
Dato: 07-10-2020
Status: Ikke besvaret
Emne: universiteter
Afholdelse af samrådet: Uddannelses- og Forskningsudvalget 27-10-2020 kl. 14:00

Filer

Dokumentdato: 07-10-2020
Modtaget: 02-10-2020
Omdelt: 07-10-2020

Samrådsspm. om, hvor mange penge uddannelsesinstitutionerne i dag anvender på markedsføringsudgifter, til uddannelses- og forskningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 189: Spm. om, hvad der præcis forstås ved markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 190: Spm. om, hvilke typer af markedsføring, som uddannelsesinstitutionerne fremadrettet ikke skal gøre brug af, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 191: Spm. om, hvor mange midler der præcist anvendes på reklamer udover biografreklamer og busreklamer i sektoren i dag, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 192: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke kommer til at påvirke brobygning, information, oplysning og åben hus-arrangementer, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 193: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at skabe en bedre kønsbalance på uddannelserne negativt, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 194: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at sikre uddannelser i hele landet negativt, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 195: Spm., om eksempler på, hvad konkrete uddannelsesinstitutioner i udkantsdanmark som f.eks. Lemvig og Odsherred og professionsuddannelser/velfærdsuddannelser til f.eks. pædagog og sygeplejerske har brugt penge på i relation til markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 196: Spm. om, hvad ministeren forstår ved markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 197: Spm., om det er formålstjenstligt at anvende en grønthøstermetode til at spare på markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 198: Spm., om der kan være behov for øget oplysning for at tiltrække studerende til uddannelser uden for de store byer, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 199: Spm., om at unge mennesker henter inspiration til uddannelse mange forskellige steder, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 200: Spm. om behovet for et øget antal sygeplejersker og pædagoger, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 201: Spm. om de reklamer, som ministeren kalder ’glitrende annoncer i bussen eller i biografen’, til uddannelses- og forskningsministeren 07.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 21: Spm. om at oversende de nye ikke-konsoliderede tal for uddannelsesinstitutionernes forbrug af markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 22: Spm. om at oversende de nye tal for uddannelsesinstitutionernes forbrug af markedsføring lige så snart, at disse er konsoliderede, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 23: Spm. om, hvordan tallene for uddannelsesinstitutionernes forbrug af markedsføring er opgjort, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 24: Spm. om, hvornår de ikke-konsoliderede tal for uddannelsesinstitutionernes forbrug af markedsføring, som ministeren nævnte på samrådet, er indberettet til ministeriet, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 25: Spm. om institutionerne har haft bemærkninger eller lignende til indberetningen af uddannelsesinstitutionernes forbrug af markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 26: Spm., om der er forskel i opgørelsesmetoderne på tværs af uddannelsesinstitutionerne, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 27: Spm. om at oversende samtlige tal, som uddannelsesinstitutionerne har indberettet om forbrug af markedsføringsudgifter, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 28: Spm. om at give en fuldstændig opgørelse af, hvad der er indeholdt i henholdsvis de 198 mio. kr. og 118 mio. kr. , som ministeren nævnte på samrådet, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 29: Spm. om, hvad ministeren forstår som reklamer, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 30: Spm. om de nye tal for uddannelsesinstitutionernes forbrug af markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 31: Spm. om, hvad der udtømmende er indeholdt i de fire kategorier, som er henholdsvis ’annoncering’, ’opsøgende rekruttering på ordinære uddannelser’, ’markedsføring i forhold til efter- og videreuddannelse’ og ’øvrige omkostninger til markedsføring’, til uddannelses- og forskningsministeren 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Bilag 15: Talepapir fra åbent samråd tirsdag den 27.10.2020 vedr. markedsføringsudgifter 28.10.2020
UFU, Alm.del - 2020-21 - Spørgsmål 35: Spm. om, hvor ministeren i sin tale oplyste nogle nye og ikke-konsoliderede tal for institutionernes markedsføringsudgifter, til uddannelses- og forskningsministeren 30.10.2020