Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 145

Vil ministeren oplyse, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen endnu ikke har indført krav om den såkaldte ”NADP 2”-procedure (Noise Abatement Departure Procedure) eller ”Quiet Climb Procedure” for udflyvninger fra Københavns Lufthavn, da dette vil reducere lydtrykket fra de enkelte flystarter yderligere til glæde for naboerne i Dragør og Tårnby og have en positiv effekt på det samlede lydtryk dag og nat?
Dato: 14-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik

Endeligt svar

Dokumentdato: 28-01-2021
Modtaget: 28-01-2021
Omdelt: 28-01-2021

TRU alm. del - svar på MFU spm. 145 om, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen endnu ikke har indført krav om den såkaldte ”NADP 2”-procedure (Noise Abatement Departure Procedure) eller ”Quiet Climb Procedure” for udflyvninger fra Københavns Lufthavn, fra transportministeren

Svar TRU nr. 145 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 21-12-2020
Modtaget: 21-12-2020
Omdelt: 21-12-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på MFU spm. 145 om, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen endnu ikke har indført krav om den såkaldte ”NADP 2”-procedure (Noise Abatement Departure Procedure) eller ”Quiet Climb Procedure” for udflyvninger fra Københavns Lufthavn, fra transportministeren

Foreløbigt svar - TRU alm. del. 145 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 14-12-2020
Modtaget: 14-12-2020
Omdelt: 14-12-2020

MFU spm. om, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen endnu ikke har indført krav om den såkaldte ”NADP 2”-procedure (Noise Abatement Departure Procedure) eller ”Quiet Climb Procedure” for udflyvninger fra Københavns Lufthavn, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version