Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 144

Der er stadigt ældre flytyper – blandt andet visse fragtselskaber - som normalt beflyver Københavns Lufthavn nat og dag. Vil ministeren oplyse, hvorfor der ikke gives rabatter til de selskaber, som kommer med de mest moderne flytyper, eller stilles krav til operatørerne om at deltage i et ”fly green and quiet”-program, som vil reducere støj og forurening yderligere?
Dato: 14-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik

Endeligt svar

Dokumentdato: 28-01-2021
Modtaget: 28-01-2021
Omdelt: 28-01-2021

TRU alm. del - svar på MFU spm. 144 om, hvorfor der ikke gives rabatter til de selskaber, som kommer med de mest moderne flytyper, eller stilles krav til operatørerne om at deltage i et ”fly green and quiet”-program, som vil reducere støj og forurening yderligere, fra transportministeren

Svar TRU nr. 144 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 21-12-2020
Modtaget: 21-12-2020
Omdelt: 21-12-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på MFU spm. 144 om, hvorfor der ikke gives rabatter til de selskaber, som kommer med de mest moderne flytyper, eller stilles krav til operatørerne om at deltage i et ”fly green and quiet”-program, som vil reducere støj og forurening yderligere, fra transportministeren

Foreløbigt svar - TRU alm. del. 144 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 14-12-2020
Modtaget: 14-12-2020
Omdelt: 14-12-2020

MFU spm. om, hvorfor der ikke gives rabatter til de selskaber, som kommer med de mest moderne flytyper, eller stilles krav til operatørerne om at deltage i et ”fly green and quiet”-program, som vil reducere støj og forurening yderligere, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version