Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 143

SAS, som er den største aktør i Københavns Lufthavn, fremskynder nu udfasningen af sine ældste fly, og kommer fremover kun til at anvende de mest moderne og markant mere støjsvage og miljømæssigt forbedrede fly. Dette vil sætte yderligere fart på et fald i det samlede støjniveau, også selv hvis flytrafikken når op på et ”normalt” niveau igen. Vil ministeren oplyse, hvorfor der ikke allerede nu tages højde for dette i forhold til planlovens bestemmelser?
Dato: 14-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik
Dokumentdato: 28-01-2021
Modtaget: 28-01-2021
Omdelt: 28-01-2021

TRU alm. del - svar på MFU spm. 143 om, hvorfor der ikke allerede nu tages højde nye og mindre støjende fly i forhold til planlovens bestemmelser, fra transportministeren

Svar TRU nr. 143 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 21-12-2020
Modtaget: 21-12-2020
Omdelt: 21-12-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på MFU spm. 143 om, hvorfor der ikke allerede nu tages højde nye og mindre støjende fly i forhold til planlovens bestemmelser, fra transportministeren

Foreløbigt svar - TRU alm. del. 143 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 14-12-2020
Modtaget: 14-12-2020
Omdelt: 14-12-2020

MFU spm. om, hvorfor der ikke allerede nu tages højde nye og mindre støjende fly i forhold til planlovens bestemmelser, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version